Værdigrundlag

Med udgangspunktet, at vi arbejder på en skole og ikke et behandlingshjem, lægger vi stor vægt på værdien af den enkelte elevs mulighed for personlig udvikling gennem daglige udfordringer både undervisningsmæssigt og socialt.

Målgruppen

Aabæk Efterskole er for piger og drenge i alderen 14-18 år. Skolen vil gerne medvirke til at gøre eleverne interesseret i at uddanne sig videre, selv om mange af eleverne ikke er særligt stærke i de boglige fag.

Elevernes alder:

14-18 år eller 8.-11. årgang

Antal elever:

90 elever

Ugepris:

2022/2023: 2.600,- pr. uge.

Der er 42 skoleuger pr. år

Antal ansatte:

30 ansatte

Skolens formål

”Gennem en kombination af teoretisk og praktisk undervisning at gøre bogligt svage unge motiverede til fortsat uddannelse i erhverv og/eller skole, samt motivere og forberede de unge til en aktiv og meningsfuld udnyttelse af fritiden.”

Danmarks ældste praktiske efterskole…
1970 startede Aabæk Efterskole som landets første efterskole for elever med generelle indlæringsvanskeligheder, hvor undervisningen foregik på praktiske værksteder.

Skolen har siden givet inspiration til mange nye skoler.